Διαβήτης - Θεραπεία: Οι επιστήμονες παρασκεύασαν ένα καινοτόμο φυσικό προϊόν από τα πέταλα ντάλιας

Δευτέρα, 04/09/2023 - 12:46

Σε μία νέα ανακάλυψη για τον διαβήτη προχώρησαν οι επιστήμονες.

Οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Οτάγκο έκαναν μία νέα σημαντική ανακάλυψη για τον διαβήτη. Μετά από κλινικές δοκιμές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το εκχύλισμα από τα πέταλα της ντάλιας, ενός πολύ γνωστού λουλουδιού, μπορεί να βοηθήσει στη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα σε άτομα με διαβήτη.

Υπό την καθοδήγηση του Αναπληρωτή Καθηγητή Alexander Tups, νευροενδοκρινολόγου στο Κέντρο Νευροενδοκρινολογίας, η ομάδα διαπίστωσε ότι η αναστολή της φλεγμονής του εγκεφάλου - που συχνά επιδεινώνεται από τη διατροφή - βελτιώνει σημαντικά τη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα. Στη συνέχεια, η ομάδα του ανακάλυψε ένα αντιφλεγμονώδες φυτικό μόριο που δρα στον εγκέφαλο και βελτιώνει δυναμικά την ικανότητα του σώματος να επεξεργάζεται το σάκχαρο στο αίμα.

«Στη συνέχεια ανακαλύψαμε ότι το φυτό ντάλια είναι καλλιεργήσιμη πηγή αυτού του μορίου και ότι περιέχει δύο επιπλέον φυτικά μόρια που ενίσχυσαν το αποτέλεσμα του αρχικού. Έτσι, εμποδίστηκε η φλεγμονή του εγκεφάλου και βελτιώθηκε η ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα σε προκλινικές δοκιμές», λέει ο αναπληρωτής καθηγητής Tups.

Περίπου το 25% του ενήλικου πληθυσμού στην Aotearoa έχει προδιαβήτη, μια κατάσταση όπου τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα είναι ελαφρώς αυξημένα, υποδεικνύοντας ότι ένα άτομο κινδυνεύει να αναπτύξει διαβήτη τύπου 2. Χωρίς κάποια παρέμβαση, περίπου το 70% των ανθρώπων αναπτύσσουν διαβήτη τύπου 2 αργότερα στη ζωή τους.

Εντοπισμός τριών ενώσεων σε ένα λουλούδι

Σε μια τυχαία κλινική δοκιμή σε συμμετέχοντες με προδιαβήτη ή διαβήτη τύπου 2, οι ερευνητές μπόρεσαν να δείξουν ότι το εκχύλισμα ντάλιας βελτίωσε σημαντικά τη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα. Σε προκλινικές μελέτες σε ζώα, οι ερευνητές κατάφεραν να αντιστρέψουν τη φλεγμονή του εγκεφάλου, να βελτιώσουν την ευαισθησία στην ορμόνη ινσουλίνη στον εγκέφαλο και να βελτιώσουν τη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα.

«Ως επιστήμονες, συχνά η δουλειά μας τελειώνει όταν βρίσκουμε τον μηχανισμό του πώς λειτουργεί κάτι. Έτσι σε αυτή την περίπτωση η εύρεση τριών ενώσεων που εμφανίζονται σε ένα λουλούδι, και οι οποίες συνδυαστικά βελτίωσαν τη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα ήταν ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα» δήλωσαν οι ερευνητές.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει κατοχυρωθεί με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και η ερευνητική ομάδα συνεργάστηκε με το Otago Innovation Limited (OIL) και εξωτερικούς ενδιαφερόμενους για να φέρει στην αγορά ένα φυσικό συμπλήρωμα εκχυλίσματος ντάλιας, με στόχο να υποστηρίξει τα φυσιολογικά επίπεδα σακχάρου στο αίμα και ινσουλίνης.

Ο επικεφαλής του έργου OIL, Δρ Graham Strong, λέει ότι η συνεργασία συγκεντρώνει διαφορετικές προοπτικές, γνώσεις και τεχνογνωσία, οδηγώντας σε ένα καινοτόμο και επιστημονικά βασισμένο διατροφικό προϊόν. «Το προϊόν παρέχει ένα μοναδικό μείγμα θρεπτικών ενώσεων για την υποστήριξη των φυσιολογικών επιπέδων σακχάρου στο αίμα και ινσουλίνης. Οι δοκιμές έδειξαν ότι αυτό θα είναι χρήσιμο για όσους έχουν διαγνωστεί με προδιαβήτη ή διαβήτη τύπου 2 για να σταματήσει την εξέλιξη της πάθησης», κατέληξε.

Τελευταία τροποποίηση στις 04/09/2023 - 12:56