Παλαιότερα, οι γονείς ακολουθούσαν την συμβουλή να κρατούν τις αλλεργιογόνες τροφές όπως είναι τα αυγά μακριά από τα μωρά και να κάνουν «εισαγωγή» σε μεγαλύτερη ηλικία. Αλλά σύμφωνα με νεότερα στοιχεία, οι οδηγίες που δίνονται στους γονείς έχουν αλλάξει και νέα έρευνα δείχνει ότι η αλλαγή αυτή αποδίδει καρπούς.
Πιο συγκεκριμένα, μετά την αλλαγή στις οδηγίες να μην κρατούνται πλέον οι αλλεργιογόνες τροφές μακριά από τα μωρά μέχρι την ηλικία του 1 έως 3 ετών και να εισάγονται στη διατροφή μέχρι την ηλικία των 6 μηνών, η συχνότητα εμφάνισης αλλεργίας στα αυγά στα παιδιά μειώθηκε κατά περισσότερο από 17%. Αυτό διαπιστώνει μία νέα μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο περιοδικό JAMA Pediatrics.
«Αυτά τα ευρήματα υπογραμμίζουν ότι οι αλλαγές στις οδηγίες, όταν βασίζονται σε υψηλής ποιότητας στοιχεία και υιοθετούνται ευρέως, μπορούν να οδηγήσουν σε σημαντικές μειώσεις στη συχνότητα εμφάνισης τροφικών αλλεργιών», δήλωσε μέσω email στο CNN η Jennifer Koplin, επικεφαλής ομάδας παιδικής αλλεργίας και επιδημιολογίας στο Κέντρο Έρευνας για την Υγεία του Παιδιού του Πανεπιστημίου του Κουίνσλαντ και κύρια συγγραφέας της νέας μελέτης.
Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε στην Αυστραλία, έρχεται να προσθέσει νέα δεδομένα σε ένα αυξανόμενο σύνολο στοιχείων που υποστηρίζουν ότι οι τελευταίες οδηγίες όχι μόνο θεωρούνται ασφαλείς, αλλά συνδέονται επίσης με μια σημαντική μείωση των αλλεργιών που προέρχονται από την κατανάλωση αυγού στα παιδιά. Τα ευρήματα είναι καθησυχαστικά για τους γονείς, οι οποίοι μπορεί να εξακολουθούν να μην είναι σίγουροι για το πότε να εισαγάγουν στα μωρά τους δυνητικά αλλεργιογόνα τρόφιμα.
«Από όσο γνωρίζουμε, αυτή είναι η πρώτη μελέτη που δείχνει μείωση των περιστατικών αλλεργίας λόγω κατανάλωσης αυγών σε επίπεδο πληθυσμού μετά την εισαγωγή νέων κατευθυντήριων γραμμών για τη διατροφή των βρεφών», τόνισε η Koplin.
Η νέα μελέτη περιελάμβανε δεδομένα από περισσότερα από 7.000 βρέφη ηλικίας μεταξύ 11 και 15 μηνών στη Μελβούρνη της Αυστραλίας. Τα βρέφη αντιπροσώπευαν δύο ομάδες: ορισμένα είχαν επισκεφθεί ιατρικά κέντρα μεταξύ των ετών 2007 και 2011, πριν από την ενημέρωση των κατευθυντήριων γραμμών στην Αυστραλία, και τα υπόλοιπα κατά τα έτη 2018 και 2019, δηλαδή μετά την ενημέρωση των κατευθυντήριων γραμμών.
Και για τις δύο ομάδες – οι γονείς συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια και τα βρέφη εξετάστηκαν για πιθανή αλλεργία στα αυγά. Στη συνέχεια, οι ερευνητές ανέλυσαν κάθε ομάδα, εξετάζοντας προσεκτικά την ηλικία στην οποία κάθε βρέφος είχε κάνει «εισαγωγή» στα αυγά και καταμετρήθηκαν τα βρέφη που βρέθηκαν να έχουν αλλεργία στα αυγά.
Τα δεδομένα έδειξαν ότι το ποσοστό των βρεφών που έκαναν «εισαγωγή» αυγού μέχρι την ηλικία των 6 μηνών υπερδιπλασιάστηκε από περίπου 25% στην ομάδα 2007-2011, πριν από την αλλαγή των οδηγιών, σε περίπου 57% στην ομάδα 2018-2019, μετά την αλλαγή των οδηγιών. Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι η συχνότητα εμφάνισης αλλεργίας στα αυγά μειώθηκε από 9,2% στην ομάδα 2007-2011, πριν από την αλλαγή των οδηγιών, σε 7,6% στην ομάδα 2018-2019, μετά την αλλαγή των οδηγιών - κάτι που αντιστοιχεί σε σχετική μείωση 17,7%, σύμφωνα με τη μελέτη.








