«Κάθε πράγμα στον καιρό του και ο κολιός τον Αύγουστο», λέει μία λαϊκή παροιμία. Έτσι, λοιπόν εμείς σας προτείνουμε να επιλέξετε τους κολιούς για τα μεσημεριανά σας γεύματα. Ο Αύγουστος για τους κολιούς είναι η καλύτερη εποχή για να τους απολαύσετε.
Ο κολιός ανήκει στα θρεπτικά ψάρια αφού:
- Είναι πλούσιος σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα
- Περιέχει πρωτεΐνες υψηλής διατροφικής αξίας
- Αποτελεί πηγή βιταμινών όπως η D και η B12, αλλά και πολύτιμων ιχνοστοιχείων
Ο κολιός μπορεί να μαγειρευτεί με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Μπορεί να γίνει ψητός στα κάρβουνα με λάδι, λεμόνι και ρίγανη. Μία απλή συνταγή, η οποία όμως αναδεικνύει την πλούσια γεύση του. Επίσης, μπορείτε να το ψήσετε στο φούρνο με ντομάτα, κρεμμύδι, σκόρδο, μαϊντανό και ελαιόλαδο.
Τέλος, σε κάποια νησιά τους μεγάλους κολιούς τους κάνουν γεμιστούς. Στη γέμιση, οι νοικοκυρές συνήθως βάζουν μαϊντανό και σκόρδο και τους ψήνουν στον φούρνο με λίγο ελαιόλαδο.
Ας μην ξεχνάμε ότι, γενικότερα τα ψάρια είναι πλούσια σε πολλά θρεπτικά συστατικά. Αυτά περιλαμβάνουν πρωτεΐνες υψηλής ποιότητας, ιώδιο και διάφορες βιταμίνες και μέταλλα. Τα λιπαρά ψάρια μερικές φορές θεωρούνται από τα πιο υγιεινά. Αυτό συμβαίνει επειδή τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, η πέστροφα, οι σαρδέλες, ο τόνος και το σκουμπρί, έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά με βάση το λίπος. Αυτό περιλαμβάνει τη βιταμίνη D, ένα λιποδιαλυτό θρεπτικό συστατικό στο οποίο πολλοί άνθρωποι έχουν έλλειψη.
Τα λιπαρά ψάρια έχουν επίσης ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία είναι ζωτικής σημασίας για τη βέλτιστη λειτουργία του σώματος και του εγκεφάλου και συνδέονται με μειωμένο κίνδυνο πολλών ασθενειών. Για να καλύψετε τις ανάγκες σας σε ωμέγα-3, συνιστάται η κατανάλωση λιπαρών ψαριών δύο φορές την εβδομάδα. Εάν είστε vegan, επιλέξτε συμπληρώματα ωμέγα-3 από μικροφύκη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε μία ανασκόπηση μελετών το 2020, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση ψαριών σχετίζεται με χαμηλότερη συχνότητα εμφάνισης στεφανιαίας νόσου (CHD) και θνησιμότητας από οποιαδήποτε αιτία. Τέλος, να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με έρευνες όσοι τρώνε ψάρια έχουν χαμηλότερο κίνδυνο γνωστικής εξασθένησης.








